• متخصص داخلی، گوارش و عفونی

درمان بیماری های گوارش، ریه و داخلی
    درمان بیماری های غدد (تیروئید، دیابت و …)
    تحت مراقبت بیماران دیابتی
    آندوسکوپی و اسپیرومتری

برخی از بیماری‌هایی که متخصص بیماری‌های عفونی به پیشگیری، تشخیص، درمان و تسکین آن می پردازد:

• فشار خون

• معاینات چکاب پزشکی

• کلسترول بالا

• مدیریت درمان با داروهای رقیق کننده خون

• بررسی های دوره ای سلامت زنان

• درد قفسه سینه

• درد کمر

• بیماری های قلبی

• درد اندام ها

• سرفه و سایر بیماری های تنفسی

• عفونت مجاری ادرار

• آسم

• ضعف و خستگی

• کم کاری تیروئید

• ذات الریه

چه زمانی نیاز به مراجعه به متخصص داخلی، گوارش و عفونی داریم؟

تخصص داخلی چیست؟

تخصص داخلی (Internal medicine) یک تخصص پزشکی است. ممتخصص داخلی با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های بزرگسالان سروکار دارد. متخصصان داخلی از بیماران بستری‌شده و آمبولانسی مراقبت می‌کنند و می‌توانند نقشی محوری در آموزش و پژوهش ایفا کنند.

به کرات با افرادی برخورد می کنیم که دچار چند نوع بیماری بوده و برای کنترل این امراض تحت نظر چندین پزشک هستند. چه بسا در نتیجه مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشکان متعدد به علت تداخلات دارویی و یا عدم توجه به سایر بیماریهای زمینه ای، مریض متحمل عوارض فراوان شده و دچار یک سیکل معیوب می‌شود. نتیجه این امر صرف هزینه فراوان، اتلاف وقت و انرژی و ضرر و زیانهای جسمی و روحی عدیده است.

به جرات می توان گفت که در حرفه پزشکی تنها گروهی که می توانند بیماریهای متعددی را به صورت کاملا تخصصی ارزیابی و درمان نمایند متخصصین داخلی هستند و دقیقا به همین علت این گروه از پزشکان می‌توانند یک بیمار مبتلا به چندین نوع بیماری را تحت درمان داشته باشند.

گوارش

متخصص بیماریهای عفونی کیست؟

متخصص بیماریهای عفونی پزشکی است که بطور کلی توانایی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های عفونی، تب‌دار و واگیرداری که توسط میکروارگانسیم‌ها (میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری ها، قارچ، انگل و…) بدن را درگیر کرده اند، را دارد.

بیماری های عفونی می تواند به علل زیر ایجاد شود:
باکتری ها. این موجودات تک سلولی مسئول بیماری ها یی مانند استرپ گلو، عفونت های دستگاه ادراری و سل می باشد.
ویروس ها.کوچکتر از باکتری ها هستند ویروس باعث بسیاری از بیماری ها اعم از سرماخوردگی تا ایدز است.
قارچ. بسیاری از بیماری های پوستی، مانند عفونت قارچی و پای ورزشکاران، توسط قارچ ایجاد می شود انواع دیگر از قارچ ها می توانند ریه های شما را و یا سیستم عصبی را آلوده کند.
انگل. مالاریا به وسیله یک انگل کوچک رخ می دهد که توسط نیش پشه منتقل می شود انگل های دیگر ممکن است از مدفوع حیوانات به انسان منتقل شوند.

گوارش